in god we trust
قالب وبلاگ
صفحات جانبي
تصویرسازی ذهنی اهیت بسزایی درفوتبال وموفقیت های دیگری دارد


تصویر سازی ذهنی یک مهارت روانی است که در آن تصاویر ذهنی مثبت و آشکاری در مغز ایجاد و یا باز سازی می شود . مغز نمی تواند بین اجرای واقعی یک مهارت ورزشی وتصویر سازی ذهنی برای یادگیری مهارتی جدید استفاده کنند .

از آنجا که عملکرد ورزشکاران بازتابی از افکار و احساسات آنها است ، پس می توانند با ایجاد تصاویر ذهنی مثبت از خودشان در حال انجام مهارت ، مهارت خود را هم بالا ببرند . علاوه بر این ، آنها میتوانند مهارت را به مراتب بیشتر از آنچه بر روی دیواره انجام می دهند در ذهن خود تصور کنند . همچنین ایجاد تصاویر ذهنی موفقیت آمیز ، احساس اعتماد به نفس آنها را تقویت می کند ، در نتیجه تصویرسازی ذهنیتها کمک خواهد کرد تا عملکردی با نتیجه مثبت پیش روی داشته باشند . ورزشکاران همچنین می توانند از تصویر سازی ذهنی برای یادگیری استراتژی استفاده کنند . برای مثال ، صعود کننده می تواند از تصویر سازی ذهنی برای آگاهی از وضعیت خود و تکالیف مربوط به آن وضعیت استفاده کند . همچنین کوهنوردان می توانند با استفاده از تصویر ساز ی ذهنی ، با مسیر آشنا تر شوند .

ورزشکاران بایدتصویر سازی ذهنی را پیش از تمرین ، در خلال آن و بعد از تمرین انجام دهند

تصویر سازی ذهنی پیش از مرحله تمرین جسمانی به ورزشکاران کمک خواهد کرد تا از نظر ذهنی خود را آماده انجام مهارت های آن تمرین کنند. .

تصویر سازی ذهنی در خلال تمرین به ورزشکاران در یادگیری مهارت های جدید و رفع اشتباهات آنها کمک خواهد کرد.

معمولاً عضلات ورزشکاران بعد از تمرینات جسمانی بسیار شل می شود ، در نتیجه در این زمان ورزشکاران آمادگی استفاده از تصاویر ذهنی را بیشتر دارند و می توانند با استفاده از این روش ، مهارت های آموخته شده در تمرین را تقویت کنند.

رعایت دستورالعمل های زیر به ورزشکاران تازه کار در امر تصویر سازی کمک می کند

با مهارت هایی که خوب انجام می دهید تصویر سازی را شروع کنید.
. سپس روی مهارت هایی که می خواهید آنها را بهبود ببخشید امتحان کنید
سعی کنید مهارتی را که روی آن کار می
کنید « احساس » کنید.



ادامه مطلب

[ دوشنبه 14 دی 1394 ] [ 0:01 قبل از ظهر ] [ مهدی محمدیان ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

http://avablog.ir/photo/shaparake79.jpg
من مهدی محمدیان هستم. وبه علم وفوتبال علاقه زیادی دارم و رازهای جالبی هم درمورد این دو علایقم می خواهم کسب کنم. وخوشحال می شوم اگر نظری هم بذارین.

آمار سایت
بازديدهاي امروز : 25 نفر
بازديدهاي ديروز : 1 نفر
كل بازديدها : 13578 نفر
بازدید این ماه : 28 نفر
بازدید ماه قبل : 141 نفر
تعداد نویسندگان : 0 عدد
كل مطالب : 5 عدد
آخرین بروز رسانی : 1396/8/15
امکانات وب