in god we trust
قالب وبلاگ
صفحات جانبي

چگونه می توان یک فوتبالیست سرحال و پر انرژی شویم؟

برای اینکه یک فوتبالیست سرحال و موفق باشید باید بطور جدی تغذیه خود را زیر نظر داشته باشید . با درست خوردن و آشامیدن می توانید آمادگی خود را در حد ماکزیمم حفظ کنید.

ریچاردهاوکینز رئیس کمیته علوم و تحقیقات اتحادیه فوتبال انگلیس مطالب مهمی را در این مطلب در مورد رژیم غذایی و بویژه نوشیدن آب توسط بازیکنان حرفه ای مطرح کرده است. توجه به این نکات به شما کمک خواهد کرد که یک فوتبالیست موفق باشید و آمادگی خود را راحت تر حفظ کنید.

یک بازیکن فوتبال چه میزان از مایعات بدن خود را در یک مسابقه از دست می دهد؟

ـ بازیکنان در طول بازی فوتبال حدود ۱۵۰۰ کیلو کالری انرژی مصرف می کنند. برای یک بازیکن مرد بطور میانگین و در شرایطی که هیچ تمرینی انجام ندهد ۲۵۰۰ کیلوکالری انرژی نیاز است حتی امکان دارد یک بازیکن در طول یک مسابقه سنگین تا ۳ کیلوگرم از وزن بدن خود را از دست بدهد که این معادل ۵ لیتر مایعات می شود.

چه میزان مایعات باید قبل، در حین و بعد از یک بازی توسط یک بازیکن مصرف شود؟

ـ این مرحله از آماده سازی باید در تمرینات پیش فصل و در حالیکه بازیکن از کوران مسابقات بدور است انجام شود. یک بازیکن بهتر است یکساعت قبل از شروع مسابقات تدارکاتی حدود ۵۰۰ میلی لیتر از مایعات بنوشد که بسیار مفید خواهد بود.

بازیکن باید قبل و بعد از بازی خود را وزن کند. بنابراین برایش مشخص خواهد شد که چقدر از وزن بدن خود را از دست داده است. برای هر یک کیلوگرم وزن از دست رفته باید ۵/۱ لیتر مایعات و آب مصرف کند.


ادامه مطلب

[ دوشنبه 26 مرداد 1394 ] [ 10:05 بعد از ظهر ] [ مهدی محمدیان ]

خسوف: خسوف يا ماه گرفتگي عبارت است از تاريك شدن قسمتي يا تمام قرص ماه به علت افتادن سايه كره زمين بروي ماه، اين پديده زماني رخ مي‌دهد كه ماه در حات بدر بوده و يا به عبارت ديگر ماه و خورشيد در حالت مقابله باشند البته اين شرط كافي نيست زيرا اگر سطح مدار ماه به دور زمين وسطح مدار شزمين به دور خورشيد بر هم منطبق بودند لازم مي‌آمد كه در هر مقابله يكبار خسوف رخ دهد ولي اين دو سطح بر هم منطبق نيستند بلكه پنج درجه وهشت دقيقه نسبت به هم مايل هستند. به همين علت عرض ماه در يك دوره گردش انتقالي به دور زمين بين پنج درجه وهشت دقيقه شمالي و جنوبي تغيير نموده ولي در عقدتين يا نقاط اعتدالين صفر مي‌شود. بنابراين موقعي كه ماه و خورشيد در مقابله بوده و ضمناً ماه در حال عبور از يكي از نقاط اعتدالين يا عقوتين باشد خسوف يا گرفتگي ماه صورت مي‌پذيرد. از آنجا كه مقطع عرضي سايه زمين در مسافت ماه دوبار بزرگتر از قطر ماه است مدت يك خسوف كامل از دو ساعت تجاوز نمي‌نمايد. رؤيت خسوف در مكاني رويت پذير است كه ماه و مخروط سايه، بالاي افق مكان و آفتاب در پايين افق همان مكان قرار گرفته باشد. به همين جهت هميشه خوف در شب قابل رويت است و در روز خسوف واقع نمي‌شود

اگر در شكل O..... را مركز زمين فرض ‌كنيم سطح مدار ماه از مركز زمين عبور مي‌كند علاوه بر اين تغييرات مدار انتقالي ماه به دور زمين نسبت به سطح AA حدود 5و8 دقيقه شمالي و جنوبي بوده و دايرة‌البروج را در دو نقطهk و ? قطع مي‌نمايد اين دو نقطه به نام عقدتين ماه موسوم است نقطه k را كه ماه از آن مي‌گذرد و وارد نيمكره شرقي مي‌شود. بنام عقده رأس مي‌خوانند و نقطه kرا كه ماه پس از عبور از آن وارد نيمكره غربي مي‌گردد عقده ذنب گويند چون اين دو نقطه با نقطه اعتدالين مدار گردش زمين به دور آفتاب شبيه هستند بنام نقاط اعتدالين ماه نيز خوانده مي‌شوند.

كسوف : يا گرفتگي خورشيد زماني اتفاق مي‌افتد كه ماه و خورشيد در حالت مقارنه بوده و يا به عبارت ديگر ماه بين زمين و خورشيد قرار گيرد. در چنين حالتي مخروط سايه بوسيله كره ماه تشكيل مي‌گردد. اگر راصدي روي كره زمين داخل اين مخروط سايه باشد به طور كلي خورشيد را نخواهد ديد و كسوف كلي است و اگر شخص راصد در منطقه مقابل به رأس مخروط سايه قرار گرفته باشد قسمتي از خورشيد را به صورت حلقه نوراني خواهيد ديد كه آن را كسوف حلقوي و در صورتي كه ناظر در منطقه نيم سايه قرار داشته باشد قسمتي از خورشيد را به صورت هلالي مشاهده خواهد كرد كه به آن كسوف جزئي گويند.


ادامه مطلب

[ پنجشنبه 22 مرداد 1394 ] [ 4:48 بعد از ظهر ] [ مهدی محمدیان ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

http://avablog.ir/photo/shaparake79.jpg
من مهدی محمدیان هستم. وبه علم وفوتبال علاقه زیادی دارم و رازهای جالبی هم درمورد این دو علایقم می خواهم کسب کنم. وخوشحال می شوم اگر نظری هم بذارین.

آمار سایت
بازديدهاي امروز : 14 نفر
بازديدهاي ديروز : 1 نفر
كل بازديدها : 13567 نفر
بازدید این ماه : 17 نفر
بازدید ماه قبل : 130 نفر
تعداد نویسندگان : 0 عدد
كل مطالب : 5 عدد
آخرین بروز رسانی : 1396/8/15
امکانات وب