in god we trust
قالب وبلاگ
صفحات جانبي

چگونه مانند کريستيانو رونالدو موفق باشيم؟



امسال کريستيانو رونالدو باز هم در ميان بهترين بازيکنان جهان بود. در اين مراسم يک پسر کوچک از کريستيانو رونالدو پرسيد: «چه‌طور مي‌توانم مانند تو فوتباليست بزرگي شوم؟» و رونالدو در پاسخ گفت: «کار راحتي است! خودت باش، سخت تلاش کن و فروتن باش.»

يک بار ديگر اين جمله را بخوانيد! «کار راحتي است! خودت باش، سخت تلاش کن و فروتن باش.»

اين حرف يکي از بهترين‌ فوتباليست‌هاي سال‌هاي اخير است که در 5 سال اخير همواره جزو بهترين بازيکنان جهان بوده است.

اين جمله چهار بخش دارد که توجه به آن‌ها مي‌تواند موفقيت را براي همه‌ي ما به ارمغان داشته باشد:

کار راحتي است!

احتمالاً اين جمله را شنيده‌ايد که موفقيت تکرار لجوجانه‌ي کارهاي ساده و درست است. اين‌که موفق شدن کار راحتي است به انجام همين کارهاي ساده و درست برمي‌گردد. اگرچه آن‌جا که پاي تکرارهاي لجوجانه مي‌رسد، کار کمي سخت مي‌شود. اما واقعيت چيزي جز اين نيست که اگر کارهاي کارهاي ساده، راحت و درست را انجام دهيد و تکرار کنيد، موفق خواهيد شد.

خودت باش!

خودتان باشيد! اين بهترين راهکار براي موفقيت است. سعي کنيد خودتان باشيد و روش‌هاي خودتان را داشته باشيد. هيچ‌وقت دنبال اين نباشيد که همانند فرد ديگري باشيد. براي اين‌که خودتان باشيد، يک پيش‌شرط اساسي وجود دارد که خودتان را قبول داشته باشيد. همه‌ي ما نقاط مثبت و قوتي داريم که مي‌توانيد با اتکا به آن‌ها خودمان را بيش‌تر قبول داشته باشيم. نقاط قوت پايدار ما که کم هم نيستند، ما را به سمت خودمان بودن هدايت مي‌کنند.

سخت تلاش کن!

بدون شک سخت‌کوشي يک فضيلت است. يکي از ويژگي‌هاي افراد موفقيت همين سخت‌کوشي بوده است و وقتي به آن‌ها نگاه مي‌کنيم، مي‌بينيم که حتي در اوج موفقيتشان هم دست از سخت‌کوشي و تلاش بر نداشتند.

گفت‌وگو با بسياري از رتبه‌هاي برتر کنکور و آن‌ها که همواره نتايج خوبي به دست آوردند، نشان مي‌دهد که راز موفقيت آن‌ها هم همين سخت‌کوشي بوده است که گفته‌اند: «نابرده رنج، گنج ميسر نمي‌شود»

فروتن باش

فروتني از جنس تواضع است. زماني که موفقيتي را به دست مي‌آوريد، ماندن و متوقف شدن در آن موفقيت، شما را از رسيدن به موفقيت‌هاي بعدي دور مي‌کند. شايد مثال واضح فروتني، پدر و مادر رتبه‌هاي برتر کنکور باشند. زماني که از آن‌ها مي‌پرسند، چه کاري براي موفقيت فرزندتان انجام داديد، متواضعانه مي‌گويند: «آن‌ها خودشان تلاش کردند و ما کار خاصي انجام نداديم!» اما واقعيت اين است که نقش آن‌ها در موفقيت فرزندشان نقشي بي‌بديل بوده است.

متواضع و فروتني شما را در اوج نگه مي‌دارد و شما را به سمت موفقيت‌هاي بعدي سوق مي‌دهد.


ادامه مطلب

[ دوشنبه 2 شهريور 1394 ] [ 11:55 بعد از ظهر ] [ مهدی محمدیان ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

http://avablog.ir/photo/shaparake79.jpg
من مهدی محمدیان هستم. وبه علم وفوتبال علاقه زیادی دارم و رازهای جالبی هم درمورد این دو علایقم می خواهم کسب کنم. وخوشحال می شوم اگر نظری هم بذارین.

آمار سایت
بازديدهاي امروز : 15 نفر
بازديدهاي ديروز : 1 نفر
كل بازديدها : 13568 نفر
بازدید این ماه : 18 نفر
بازدید ماه قبل : 131 نفر
تعداد نویسندگان : 0 عدد
كل مطالب : 5 عدد
آخرین بروز رسانی : 1396/8/15
امکانات وب